Choď na obsah Choď na menu
 


Vitaj v UDK technickej a programovacej sekcii.
Vitaj v technickej a programovacej sekcii stránky UDN, nájdeš tu všetky detaily potrebné na to aby sa stal expertom Unreal Engine 3. Ak si začiatočník, doporučujeme navštíviť
Začíname programovať s UDK - Getting Started Programming With The UDK
alebo pozrieť slovník termínov v Unreal Engine. Taktiež si môžeš pozrieť mnoho komunitou vytvorených návodov ohľadne začínania v UDK a UnrealScript. Niektoré z nich sú zamerané pre nováčikov v UDK.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Prehľad

   • Začíname programovať - Getting Started Programming: Začíname programovať v UDK.
   • Vlastný UnrealScript projekt: Príprava vlastného UnrealScript projektu.
   • Prvý skript v UDK - UDK First Script Project: Vytváranie tvojho prvého skriptu.
   • TheUnrealWay: Diskusia o rôznych aspektoch Unreal Engine.
   • Rozvrhnutie zložiek -DirectoryLayout: Objasnenie štruktúry zložiek v UE3.
   • UnrealBalíčky -UnrealPackages: Prehľad balíčkov v Unreal Engine.
   • Zoznam odkazov - Community Links: Zoznam odkazov na návody a informácie o UDK vhodný aj pre začiatočníkov.

Poznámka - NoNder : Ďalšiu databázu odkazov (CZ/SK) môžete nájsť TU.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hlavné technické a programovacie články

   • UnCodeX: Programátorský nástroj ktorý vám umožní mať prehľad v balíčkoch a štruktúr tried v UnrealScript.
   • Priebeh hry naprogramovanej v UnrealScript - UnrealScript Game Flow: Udalosti, funkcie, atď. a ich ovplyvňovanie celej hry.
   • Technická príručka k postavám - CharactersTechnicalGuide: Technická príručka k postavám a ich ovládaniu.
   • "Biologické" hodiny actor-ov (hercov) - ActorTicking: Objasnenie TickGroup a vlastností ako/kedy má Actor tieto hodiny zapnuté (Biologické hodiny - Tikanie - Ticks).
   • Komponenty Actor-a - ActorComponents: Informácie ohľadne komponentov hercov v UE3.
   • Tok obsahu - ContentStreaming: Príručka ohľadne toku obsahu a seamless svetov.
   • Export/Cook/Varenie obashu - ContentCooking: Príručka k vareniu/exportovaniu obsahu pre konzoly.
   • Vytváranie materiálov - InstancedMaterials: Ako pracujú materiály a ako sa používajú v skripte.
   • VzdialenéOvládanie - RemoteControl: Informácie ohľadne používania vzdialenej kontroly (remote control).
   • HraťVEditore - PlayInEditor: Informácie pre programátorov ohľadne Play In Editor (PIE).
   • Uložené hry - Save Games: Informácie ohľadne ukladania hier za použitia config systému.
   • Konfiguračné súbory - ConfigurationFiles: Príručka ohľadne upravovania a používania config súborov.
   • Exec funkcie - ExecFunctions: Zoznam exec funkcii ktoré môžu byť použíté v console command okne.
   • Príkazy do konzoly - ConsoleCommands: Príkazy ktoré môžu byť použité počas hry skrz konzolu.
   • Systém Steam - Steamworks Online Subsystem: Detaily ohľadne implementácie Steamworks online subsystému vrátane stats/achievements/leaderboards.
   • Príkazy pre príkazový riadok - CommandLineArguments: Zoznam príkazov ktoré môžu byť použité v príkazovom riadku alebo EXE zástupcovi.
   • Príručka lokalizácie - LocalizationReference: Príručka ohľadne jazykovej lokalizácie.
   • Kódovanie znakov - Character Encoding: Stručný prehľad ohľadne znakových sád a ich kódovania.
   • DLL väzby - DLL Binding: Tento dokument objasňuje ako volať DLL v UE.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Pamäť, Profilovanie a optimalizácia.

   • Príkazy štatistiky - Stats Commands: Informácie ohľadne výstupných štatistík.
   • Výkon a pamäť - Performance and Memory: Prehľad ohľadne debugu pamäte a výkonu.
   • Nástroj GameplayProfiler - GameplayProfiler: Prehľad a informácie o čítaní dát v gameplay kóde.
   • Gameplay ladenie a debug - Gameplay Tweaking and Debugging: Opis užitočných nástrojov a príkazov pre ladenie a debug.
   • Rozhranie Debugger-u - Debugger Interface: Opis UnrealScript debugger-u interface.
   • Kompatibilita - Application Compatibility System: Informácie ohľadne kompatibility aplikácie s UE.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Renderovanie

   • Úprava gamma - GammaCorrection: Popis úpravy gammy v UE3.
   • Lightmass: Statické globálne osvetlenie v UE3.
   • Technická príručka pre PostProcess - PostProcessTechnicalGuide: Príručka pre prácu v Unreal Post Process Manager.
   • Tiene - Shadowing Reference: Informácie ohľadne tieňov v UE3.
   • NVIDIA 3D Vision Direct Všetko potrebné čo je treba vedieť ohľadne vývoju Unreal Engine titulu pre NVIDIA 3D Vision Direct technológiu.
   • Skriptované textúry - ScriptedTextures: Technická príručka používania skriptovaných textúr.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Animácia

   • Prehľad o animácii - AnimationOverview: Informácie o triedach a štruktúrach nového sýstemu animácie v UE3.
   • RootMotion: Ako používať Root Motion aby sme mohli animáciami riadiť pohyb actor-a.
   • SkeletalMeshSockets: Tutoriál na pridávanie Socket-ov do Skeletal Mesh-u, ktorý môže byť použitý v hre na pripevnenie (attachovanie) iných objektov.
   • BinaryFormatSpecifications: Popis formátu zdrojových súborov PSA a PSK skeletal animácii.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fyzika

   • PhysX príručka - PhysX Reference: Informácie ohľadne integrovanej PhysX fyzike.
   • Manuál vozidiel - Vehicle Guide: Informácie ohľadne prípravy vozidla.
   • Fyzická Animácia - Physical Animation: Informácie o spájanie fyziky a animácie.
   • Kolízia - Collision Reference: Nastavovanie fyzickej kolízie.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Audio

   • AudioSystem: Dizaj Audio Systému a jeho implementácia

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UnrealUI - Uživateľské rozhranie

   • Scaleform: Práca so Scaleform GFx integrovaných v UE3.
   • Scaleform Workflow: Inštrukcie ohľadne prípravy a importu.
   • Scaleform najlepšie postupy - Scaleform Best Practices: Najlepšie postupy pre používanie systému Scaleform GFx UI v UE3.
   • Technický príručka Scaleform-u - Scaleform Technical Guide: Programovanie so Scaleform GFx UI.
   • Technická príručka Canvas-u - Canvas Technical Guide: Kreslenie za použitia triedy Canvas.
   • Technická príručka HUD - HUD Technical Guide: Implementácia Heads Up Displays (HUD).

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

AI - Artificial Intelligence - Umelá inteligencia

   • Základné informácie - AIOverview: Prehľad systému AI.
   • Príručka pre navigačný mesh - NavigationMeshReference: Prehľad Unreal Engine navigačného systému.
   • Technický manuál navigačného mesh-u - NavigationMeshTechnicalGuide: Manuál o spájaní AI s navigačným mesh-om (Navigation Mesh).
   • NavMesh - Obmedzenia a priority - NavMeshConstraintsAndGoalEvaluators: Prehľad o cestných obmedzeniach, cestných prioritách, a ich používanie či vytváranie vlastných.
   • NavMesh - Dynamické prekázky - NavMeshDynamicObstacleSplitting: Technický prehľad dynamických prekážok.
   • Systém križovatiek/záchytných bodov - Pathnode system: Manuál používania pathnode navigácie pre AI.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sieť (Internet...)

   • Prehľad "sieťovania" - NetworkingOverview: Prehľad sieťovania pre gameplay programátorov
   • Balíčky a siete - PackagesAndNetworking: Dôležité informácie o tom ako pracujú baličky v sieťových hrách.
   • TcpLink: TCP odkaz - podpora pripájanie sa k serveru skrz TCP.
   • WebServer: Web server v UDK.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UnrealScript

   • UnrealScriptReference: Manuál UnrealScript.
   • UnrealScriptDelegates: Doplnok k manuálu - UnrealScript: delegates.
   • UnrealScriptInterfaces: Doplnok k manuálu - UnrealScript: interfaces (rozhrania).
   • UnrealScriptStructs: Používanie štruktúr.
   • UnrealScriptPreprocessor: Objasnenie syntax-u a funkčnosti Unrealscript preprocessor-u.
   • StringsInUnrealScript: Používanie String reťazca v UnrealScript.
   • UnrealScriptCheatSheet: Celkový prehľad US syntax-u (Vhodný na tlač).
   • Mastering Unreal: UnrealScript Baptism By Fire
   • Mastering Unreal: UnrealScript Classes
   • Mastering Unreal: UnrealScript Functions
   • Mastering Unreal: UnrealScript States
   • Mastering Unreal: UnrealScript Delegates
   • Mastering Unreal: UnrealScript Interfaces
   • Mastering Unreal: UnrealScript PreProcessor

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hranie (Gameplay)

   • Technická príručka kamery - CameraTechnicalGuide: Príručka k používaniu kamery v UE3 a vytváraniu rôznych pohľadov.
   • Technický príručka k postavám (charakterom) - CharactersTechnicalGuide: Príprava príprava hráčskych a AI postáv.
   • Technická príručka k zbraniam - WeaponsTechnicalGuide: Prehľad o zbraňovom systéme v UE3.
   • Technická príručka k Vozidlám - VehiclesTechnicalGuide: Technická príručka k systému vozidiel v UE3.
   • Technická príručka k decals-om (otlačkom) - DecalsTechnicalGuide: Práca s decals-mi.
   • Systém fyzického materiálu - PhysicalMaterialSystem: Objasnenie systému fyzických materiálov s príkladom vytvárania základných efektov. (napr. impact efekt, zvuk krokov).

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Príkazový riadok (programy príkazového riadku)

   • Zoznam všetkých príkazov - CommandletList: Zoznam všetkých príkazov používaných v UE3.
   • Vytváranie príkazu - MakingACommandlet: Vytváranie vlastného príkazu (programu pre príkazový riadok)
   • Help príkazy - HelpCommandlet: Tento dokument objasňuje používanie help (pomoc) príkazov.
   • BatchExport príkazy - BatchExportCommandlet: Používanie batch export príkazov.